Påsk kalas och matte är tillbaka

I fredags morse försvann matte spårlöst. Så det var husse och Nemo helg som gällde. Det blev grabbarna som fick representera familjen på alla påskens kalas. Medans matte var och roade sig kungligt i huvudstaden med underbara Shelina, Cindra och så klart deras super mysiga matte Ingela. De passade på att gå på hundfik och få träffa massa trevliga människor och hundar från DP forumet. Super kul att få ett ansikte på några av dem man pratar med tycker matte. På hundfiket träffa de inte bara nya människor utan även ett kännt ansikte Heidi med Rocky och Liam.  Så det är henne jag ska tacka att matte äntligen har komme hem för utan hennes hjälp hade nog värmlänningarna vart kvar i de stora staden.

Heidi med sin lilla libanes nej förlåt ja mena ju Liam;)

Linda med Dini och Jaawa

Cecilia med Smilla

Anna-Karin med Lova och Diva


På hotellet hände det tydligen grejer har jag fått höra matte vaknade mitt i natten och fick för sig att hon skulle klappa hundarna men tog fel och klappa Ingela på benet stackars Ingela nu är det nog terapi nästa efter denna skräck natt:).

Lite hotell bilder




Jag och husse hade det minst lika bra som matte och Ingela. På fredagen var vi hos Mathilda på lite kalas eftersom hon fyller år på onsdag samma dag som jag äntligen kommer få se vårat hus för första gången på in sidan:). Sen på lördagen var vi hos Pinglas "farmor" och "farfar" där fick även vi hundar lite av påskbuffen mmm det va gott de:).  Söndag var vi hela familjen ute i tveta hos mattes mamma och pappa på ännu mer påskmat. Men det var någe konstigt med Smulan och Skorpan igår och idag de var på mej hela tiden och pussade och myste de är de inte i vanliga fall? fatta ingenting så jag smet upp till Flis marsvin och lekte med dem en stund. Men det roliga tog slut när en lätt hysterisk Flis kom in i sitt rum och ryckte upp mig i famnen och mer eller mindre skrek åt mig att jag inte fick äta upp hennes marsianer. Men vem har sagt något om att äta jag bara tittar ju fatta ingenting igen? vad är de med alla egentligen?. Sen idag när matte var i stallet och greja och jag hade tråkigt och inte längre orkade med de där efterhängsna brudarna upptäckte jag att hönsen var ute och gick. Då kom jag på den roliga idén att springa rakt igenom höns högen och se vad som hände. Ni kan aldrig gissa vad som hände jo de blev jätte rädda och flög åt alla håll och kanter. Det var så roligt så jag gjorde det ett par gånger till men då kom husse och förstörde allt genom att koppla mig. Måste ha hänt någonting konstigt idag oxå för jag har lite ont i mitt ena bakben:( hoppas det gått över tills i morgon vill verkligen inte åka till vet.

Moff och voff 

Kommentarer
Postat av: Ingela

Snygga hundar! med dom i rummet förstår jag att det är svårt att sova.

2009-04-14 @ 19:44:34
URL: http://andeless.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0